DENİZLİ İngilizce Dersi Programları
( YDS, IELTS, İNGİLİZCE HAZIRLIK, PROFICIENCY, LYS 5 )
DENİZLİ İngilizce Dersi Programları İçeriği
1 – İngilizce Dersi DENİZLİ ( Bireysel Özel İngilizce Dersi )
2 – İngilizce Dersi DENİZLİ (4 kişilik gruplarla yapılan İngilizce Dersi )
İngilizce Dersi DENİZLİ eğitim merkezlerinde veya İngilizce Dersi DENİZLİ ile ilgili bir yerlerde konuşulduğunda anlaşılır ki devlet okullarında İngilizce dersi denildiğinde nedense İngilizce dersi müfredat programlarında İngilizce dersi sayısı gerektiği sayıda yer almaz. Oysa, tüm adamları eğitimle ilgili olanlar, eğitimciler, iş adamları kendileri ile İngilizce Dersi DENİZLİ konusunda yapılan konuşmalarda bu dilin önemini İngilizce Dersi DENİZLİ de üstüne basa basa vurgular ama iş uygulamaya gelince nedense bu kadar gerekli olduğu bilinen İngilizce dersi için yeterli önlemler alınmaz. İlk aşamada ihtiyaçların belirlenmesi, sonra da bu ihtiyaçlara uygun amaçların belirlenerek çözüm yollarının bulunması gerekir . Çünkü İngilizce eğitim de diğer toplumsal kurumlar gibi bir ihtiyaçtan doğruyor. Nedir bu ihtiyaç ? Önce bireyin bir ihtiyacı var. Sonra toplumun ya da ulusal ihtiyaçlarımız var. Ve bunun beraberinde de gittikçe önemi artan bir evrensel ihtiyaç bizi sarmış durumda. Kanımca bu ihtiyaçların tamamına cevap veren bir sistem oluşturmak gerekiyor. Mesela, tüm üniversitelere bir yıllık hazırlık sınıfları konuldu ama liselerde İngilizce dersi seçmeli ders olarak uygulanmaya başlandı. Lise öğrencisinden bahsediyoruz yani 15 – 16 yaşındaki çocuklardan. Bu yaştaki bir çocuk , İngilizcenin gelecekte tüm hayatını etkileyeceğini, yaşam kalitelerini belirleyeceğini, iş bulmada ona kolaylıklar sağlayacağını bilmez , bilemez. Dilden yoksun bir kişinin sıradan bir insan olarak kalacağını nereden bilsin. Bu nedenle devletin tüm okullarda 4 üncü sınıftan başlayan İngilizce dersinin lise bitene kadar mecburi ders olarak uygulaması eğitimde bir nebze olsa da çözüm olabilir.
Gelişen dünya koşullarında bizim İngilizce öğrenmeye ihtiyacımız var mı? Var. Aslında daha da fazlasına ihtiyacımız var. Özellikle içinde bulunduğumuz evrensel gelişmeler ışığında bu vazgeçilmez bir ihtiyaç. O halde bunu nasıl yapacağız mevzusu var. Şimdi burada okullarımızın, ben bir ayrım yapmak istemiyorum, hepsi devletimizin şemsiyesi altında olan okullar, hepsi bakanlığımızın değerli yöneticilerinin kontrolünde ve denetiminde olan okullar ama devlet okullarımızın özellikle bu konuda resmi okullarımızın çok ciddi sorunlar yaşadığı herkes tarafından bilinen bir gerçek. Devletin bu konuda kesin çözümler üretmesi gerekli. Neden bir nebze denildiği konusuna açıklık getirelim. Bu İngilizce dersi bir bütündür sadece müfredattaki İngilizce dersi sayısını arttırmakla yada fiziki koşulları düzeltmekle bu iş çözülmez. ( sınıf mevcudunun en fazla 20 yada 30 kişiden oluşması gibi ). Başka neler gerekir ? Bu işin çözümünde en önemli rol İngilizce öğretmenlerine düşer. Tüm bu sayılanlar yapıldıktan sonra dil bilen değil . bildiklerini öğrenciye aktarabilen yani ” öğretmeyi bilen ” öğretmenlerin İngilizce derslerinde görev alması ve işe doğrudan katkı yapması gereklidir. Bu nedenle öğretmenlerin yetiştirilmesi ve eğitimi konusunda gereken tüm önlemler alınmalı sadece dil bildiği için falanca üniversiteden mezun olan insanların öğretmen olarak eğitimde görev almaları sakıncası çözülmelidir.