DENİZLİ Özel İngilizce Öğretmeninin Hali
DENİZLİ Özel İngilizce Öğretmeni Hakkında Bilgi
1 – DENİZLİ Özel İngilizce Öğretmeni ( Birebir Özel İngilizce Dersi )
2 -DENİZLİ Özel İngilizce Öğretmeni ( 4 Kişilik Gruplarla Yapılan Özel İngilizce Dersi
(Öğretmenler bazen boş verebiliyorlar )
DENİZLİ Özel İngilizce öğretmeni olma kararını bir çok DENİZLİ özel İngilizce öğretmenini gözden geçirdiğimde anladım ki DENİZLİ özel İngilizce öğretmenlerinin veya eğitimcilerin, kötü oldukları pek söylenemez . Niyeti kötü olan insanlar, bu tür Özel İngilizce Öğretmenliği gibi meslekleri iyi bir niyetle pek yerine getiremezler bu durum zaten İngilizce öğretmenlik yada eğitmenlik mesleğinin doğasına ters düşer . Ama her Özel İngilizce öğretmeni, eğitici yada öğretici zaman zaman can sıkıcı yada mesleğine karşı boş verir bir havaya girebilir, unutulmasın ki özel İngilizce öğretmenleri de bir insandır ve onlarında bazen baş edemeyecekleri sorunları olabilir . Psikolojik bir şekilde bu sorunların etkisinde kalan Özel İngilizce öğretmeni ihmalkar yada can sıkıcı olabilirler.
Özel İngilizce öğretmenine veya eğitmenlere , ne zaman “kötü insanlar” kötü ve kötü niyetli insanlar denebilir ? Özel İngilizce öğretmenini Öğrencilerinin, öğrenmelerini engelledikleri veya gereksiz yere yavaşlattıkları süreler içerisinde onları kötü olmakla nitelendirebiriz.. Size bir örnek verelim:
Örnekler
Ben eğitim yaşamım boyunca İngilizceyi sevdim ve severek bir şeyler yapmaya daha çocukluk yıllarımda başladım . Ama İngilizce öğretmenlerimin hiç birisi, bana İngilizce kitaplar okumam gerektiğini, İngilizce hikâye kasetleri dinleyerek aşama yapabileceğimi ve bu şekilde kendi kendime İngilizce’mi geliştirebileceğimi söylemediler. Çünkü ben hem okumayı seven ve işitsel bir öğrenciydim nitekim bu işitsel yeteneğim sayesinde müzikte çok büyük başarılar kazandım ve müzik kulağım sayesinde telaffuz konusunda hiç bir zaman sıkıntı çekmedim. İkinci özelliğimi anlamak belki biraz zor olabilirdi, ama birinci özelliğim yani İngilizce sevgim ayan beyan ortadaydı Onların bu duyarsızlığının sebebi, belki de diğer öğrencilerin ilgisizliğiydi. Ama ben ilgili bir öğrenciydim, bunu görmemek imkânsızdı ve ders dışında yararlanabileceğim kaynaklar hakkında bilgi almak da benim hakkımdı.
Başka bir öğretmenimin tavrı
Yine bir müzik öğretmenime müzisyen olmak istediğimi söylemiş ve ne yapmam gerektiğini sormuştum. Bıyıkları yoktu, ama bana bıyık altından güldü ve “çok dinlemen lazım” dedi! Ardından klasikleri dinlememi önerdi. Sonra bir daha bana bu konuyla ilgili soru sormadı. Her soruya verecek iyi bir cevabı olan ve hayal gücü geniş bir çocuktum. Özel İngilizce öğretmenimin beni davet edip, müzisyen olmaya teşvik etmesi de çok şaşırtıcı olmamalıydı . Hem müzisyen olamasam bile, bunu bahane edip çokça dinlememi sağlayabilirdi. Ama kendimi keşfetmek bana düşmüştü. Belki de bu olayın ve DENİZLİ Özel İngilizce öğretmenime karşı yaşadığım alınganlığın etkisiyle, öğretmenlik hayatım boyunca öğrencilerimin farklı yanlarını öğrenmeye ve anladığımda da onlara yol göstermeye çalıştım. Onları farklı kılan özellikler gördüğüm zaman, ofisime davet edip, onlara bilgi verdim. Sonraki zamanlarda da konuyu izlemeye uğraştım.
İngilizce hikâye kitapları nasıl keşfettim
Ortaokuldaydım. Bir gün, büyük bir kitap mağazasında dolaşırken İngilizce hikâye kitaplarını gördüm. Bunlar seviyelendirilmiş kitaplardı ve hemen bir kaç tane alıp, okumaya başladım.Çok düşük seviyelerde olan İngilizce’min bir işe yaradığını görmüştüm ve bu durum bana çok zevkli gelmişti Bu okuma sürecinin başlamasıyla, benim İngilizce’ye olan ilgimle birlikte İngilizce bilgim de arttı. Öğretmenlerim, bana bir şeyler öğretmişlerdi. Ama benim algı sistemimi keşfetmeye ya da görmeye çaba sarf etmedikleri etmedikleri için, bana herhangi bir kitap ya da araç önermemişlerdi. Hâlbuki benim okumayı seven bir öğrenci olduğum derslerde yaptığım yorumlardan belliydi. Okuma alışkanlığım, bana İngilizce öğreniminde büyük bir ivme kazandırabilirdi. Sonradan kazandırdı da…
Öğretmenler kötü insanlar değillerdir?
Öğrencilerini, kaynaklara bağlamayan, onun algı sistemlerine göre araçlar ve kaynaklar önermeyen öğretmenler, öğrencilerine kötülük yapmaktadırlar. DENİZLİ Özel İngilizce öğretmenleri kötü insan değillerdir, ama “kötülük” yapma olasılıkları mesleklerini iyi bir biçimde yerine getirmediklerinde mevcut
Bu açıdan, bir yetişkin, bir eğitimci ya da İngilizce öğretmeni olarak, insanları kaynaklarla buluşturmaya çalışırım. Çevremdeki kişilerin benden bağımsız olarak ta öğrenebilmeleri onların hakkıdır. Bu hakkı onlardan almamam gerektiğini düşünürüm.
Bugün, her türlü kaynak elimizin altındadır. İnsanlara sağlıklı kaynaklar önermek de eğitimciliğin bir gereğidir. Sizinle öğrenebilen, ama siz yokken “öğrenme engelli” birer bireye dönüşen öğrencileriniz olsun ister misiniz ? Ben şahsen bu duruma karşıyım.