Bilgi Edinme :+90 212 572 0034

İngilizce , Özel Ders ( İngilizce )

İngilizce , Özel Ders ( İngilizce ) Eğitimi

İngilizce , Özel Ders ( İngilizce ) Programı

1 –   Özel Ders İngilizce  ( Bireysel  Özel Ders İngilizce  )
2 –   Özel Ders İngilizce  (4 kişilik gruplarla yapılan  Özel Ders İngilizce )

 Özel Ders ( İngilizce ) programları sürecinde İngilizce öğrenmek için çaba gösteren ama başlamakta bir türlü karar veremeyen kararsızlar  çoğu insanda görülen bir sendromun dışa vurumudur.   “gramerim fena sayılmaz ama ne okuyabiliyor ne de konuşabiliyorum” . İnsanlar, gramerlerinin iyi olduğunu ama bildiklerini varsaydıkları dilleri bir türlü konuşamadıklarını ifade ederek yakınırlar .Aslında bu haksız bir söylemdir. Çünkü hiçbir dil sadece gramerden oluşmuş bir olgu değildir ve ana dilimizi konuşabilmemiz bile sadece gramer bilmemizle ilgili değildir.

Öğrencilerime her fırsatta gramer öğrenmelerini tavsiye ederim. Gramer öğrenmek, sadece dili değil, aynı zamanda mantığı da geliştirir. Geçmiş  çağlarda, mantığı kuvvetlendirdiği için gramer derslerine ayrı bir önem verilmiştir. Fakat dil öğrenimine gelince, gramerin yeri tam olarak belirlenmelidir.

Gramer, dilin iskeletidir, fakat bildiğiniz gibi bedende kan damarları, doku vs. gibi başka şeyler de vardır. Gramer, dilin ayakta durmasını sağlar. İskeletsiz bir beden, hastadır ama bir beden de sadece iskeletten ibaret değildir.

Gramer, öğrenmekte olduğumuz İngilizce dilini sınıflandırmamıza onu çözmemize yarar. Başka bir deyişle, okuma, film seyretme ya da sesli dokümanlar dinleme anlarında adeta bir anahtar  vazifesi görür. Gramer, aldığımız inputları/ dil girdilerini anlamdırarak çözmemize ve o dil parçacıklarını edinmemize yardımcı olur.

Fakat ne yazık ki, İngilizceyi konuşulduğu ülke dışında öğrenen çoğu öğrenci,   İngilizce film seyretmedikleri,  İngilizce sesli yayınlar takip etmedikleri ve İngilizce  seviyelerine göre okumalar yapmadıkları için gramer de bir işe yaramaz. Gramer sınavlarından geçerler, ama ne yazık ki o dili anlayamazlar, konuşamazlar ya da yazamazlar.

 İngilizce dilini  öğrenmekte olanlar genellikle bir dili konuşmanın, önce bol bol dinlemekten, yazmanın da önce bol bol okumaktan geçtiğini farkına varmazlar. Gramer, dinlediğini ve okuduğunu anlayabilmenin, okuma ve yazma becerilerinin " temel ögesi " değil "yardımcı anahtarıdır. Ana dilde bile yazma becerisi gelişmiş insanlar, çok okuyan ve yazma alıştırmaları yapan kişilerdir. Örnek vermek gerekirse, Türkçe bilen herkesin, Türkçe kompozisyonlarının iyi olması gerektiğini söyleyemiyoruz. O zaman bütün Türkçe öğretmenlerinin çok iyi birer yazar da olmaları gerekirdi. Ama mutlaka iyi bir yazar olmadıklarını sanırım söylemek gereksiz olur bu bilinen bir gerçektir..

Bu açıdan, İngilizce öğrenmekte olan öğrencilerin konuyla ilgili kaynakları kullanmaya çalışmaları gerekir. Mesela, o dilde yayınlar dinlemeden dinleme becerimiz nasıl artabilir ki?  İngilizce eğitiminde İngilizce metinler okumadan okuma becerimiz nasıl gelişebilir ki?

Söz gelimi öğrendiği İngilizce dilinde  sesli yayınlar dinlemeyen bir öğrencinin, “gramerim iyi ama dinlediğimi anlayamıyorum” demesi çok saçma bir durum ortaya çıkarır .  Gramerle, “hayatın tüm gizemini” çözmek ve halletmek gibi bir beklenti içindeyiz sanki. Bir insanın konuşmalarında aksan, kelime, deyimler, o kişin kendi tarzı v.s. gibi unsurlar vardır. Bunlar hep deneyimle anlaşılır şeylerdir. Zavallı gramer bilgisi, size bunları vermekle yükümlü değildir ve veremez de

İngilizce , Özel Ders ( İngilizce )İngilizce öğreniminde  ortaya çıkan dinlediğini anlama, okuyabilme, konuşabilme ve yazma becerileri, gramer bilginizin "çocukları" değil, aslında "torunlarıdırlar". Bu becerilerin anne ve babası, dinlediğiniz sesli dokümanlar, okuduğunuz kitaplar, metinler ve seyrettiğiniz filmler gibi araçlardır. Gramer, bu araçları çözümleyebilmemiz ve (doğrudan değil), dolayısıyla, İngilizce öğrenebilmemiz konusunda katkısı olur.

Ne yazık ki, bu durumdan birinci derecede İngilizce öğretmenleri sorumludur. Çevremdeki insanlara,İngilizce öğretmenlerinin onlara ne tavsiye ettiklerini özellikle soruyorum. Her türlü görsel ve işitsel aracın ve kaynağın etrafta uçuştuğu böyle bir zamanda öğretmenler, öğrencilerine bunları kullanmayı önermiyorlar.

Ben de grameri seviyorum, öğreniyorum da. Ama her şeyi de ondan beklemek haksızlık olmaz mı?



No Comments Yet.

Leave a reply

web tasarim